Despre cum s’a stricat Alexandria

S’a stricat. Alexandria. S’a stricat rau de tot.

Noi avem o traditie de Pasti. Iesim sambata seara pe la 9 -10, intr’un loc linistit, cu muzica in surdina, unde stam si povestim, ca pe vremuri, pana la 12 noaptea. Apoi mergem sa luam lumina, o ducem acasa si mergem inapoi in oras, unde stam pana la 4 dimineata, cand luam Paste de la biserica si mergem acasa.

Ei bine, anul asta a fost putin diferit. And that is an understatement. Vezi tu, in marea metropola Alexandria trebuie sa faci rezervare cu 3 zile inainte ca sa prinzi masa, in perioada sarbatorilor. Asa ca ne’am plimbat prin oras vreo 2 ore, am luat lumina, am mers acasa, ne’am regrupat peste o ora. Pana aici, toate bune. Dupa care am mers in cautare de masa prin barurile si cafenelele din centrul orasului. Umh, cluburi, ar trebui sa le spun mai nou. What the hell happened? Cand am trecut de la orasul care nu avea nici un club la orasul care are numai cluburi?

Sa trecem si peste problema mea personala cu oamenii care ies in club in noaptea de Inviere, despre care as putea sa mai scriu inca 3 pagini. Singurele mele variante in orasul asta sunt restaurante cu media de varsta 40 de ani si cluburile cu muzica proasta, animatoare semi dezbracate si media de varsta 17 ani?

And last, but not least, Alexandria este mai nou orasul fara pic de cultura. Cinematograf n’am avut niciodata. Ma rog, poate pe vremea lui Ceausescu, dar este in paragina de zeci de ani, deci nu se pune. Acum nu mai avem nici librarii. Erau doua Diverta si cateva locale, dar s’au inchis. Toate. Vrei sa’ti cumperi o carte? Gasesti doar la standurile de ziare, colectiile Adevarul si Jurnalul National. Langa Ciao si Libertatea. Cealalta varianta? Kaufland. Un raft destul de modest de carti, jumatate din colectiile cu vampiri, si alte carti de citit vara pe plaja.

Ce sa mai zic? Hristos a inviat!

Leave a comment

Filed under Back home, In my mind

Leave a Reply

